Handelsbetingelser for pakkeforsendelser
Når du sender en pakke via Fragtopgaver.dk, accepterer du følgende handelsbetingelser:
1. Ansvarserklæring for pakkens størrelse og vægt
Hvis målene på varen/varerne er tungere og/eller større end det tilladte:
DAO (max 10 kg, max 60 cm længde og 200 cm længde + omkreds)
GLS (max 20 kg, max 200 cm længde og 300 cm længde + omkreds)
Hvis varen fylder mere end ovenstående mål, annulleres bookingen og der opkræves et gebyr på kr 189 inkl. moms for forgæves afhentning.
1.a. Accept af operatørens handelsbetingelser
Afhængigt af hvilken forsendelsesmetode du vælger, accepterer du de gældende handels betingelser for den operatør der skal sende pakken.
DAO Pakkeshop
Hvis du vælger DAO som forsendelsesmetode accepterer du DAO’s handelsbetingelser
GLS Pakkeshop
Hvis du vælger GLS Pakkeshop som forsendelsesmetode, accepterer du GLS Pakkeshop handelsbetingelser
GLS med levering
Hvis du vælger GLS med levering som forsendelsesmetode accepterer du GLS handelsbetingelser
2. Accept af Fragtopgaver.dk’s handelsbetingelser
2.1 Betaling
Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard og MobilePay.
Når du handler hos Fragtopgaver.dk behandles kortoplysningerne af Reepay A/S, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for kortbetalinger. Alle kortoplysninger håndteres i overensstemmelse med kortorganisationernes regler.
Alle priser er angivet i danske kroner.
2.2 Kundens ansvar
Det er kundens ansvar at sikre, at de varer der bliver sendt er markeret i auktionskataloget med følgende tekst: “Denne vare kan sendes for 189,-”
Såfremt varen der bliver udleveret ikke er markeret med ovenstående tekst og Fragtopgaver.dk, grundet størrelse eller vægt på varen, ikke er i stand til at sende varen som pakke, bortfalder kundens ret til at få købet refunderet og vil blive opkrævet det fulde beløb, da Fragtopgaver.dk’s primære service består i at møde op på auktionsadressen, få varen udleveret og varetage den efterfølgende håndtering i forbindelse med nedpakning og afsendelse.
2.3 Ansvarsbegrænsning
Fragtopgaver.dk fraskriver sig ethvert ansvar, herunder erstatningsansvar for varer der bliver beskadiget eller bortkommer under fragten og henviser til den valgte operatørs handelsbetingelser.
Auktionsvarer, dvs. forsendelse af varer der er købt på auktion, er endvidere underlagt ansvarsbegrænsning for ansvar for funktionsduelighed, stand, lovlighed, angivelser af mål, vægt, dimensioner, alder og beskrivelse.
Varerne kan være behæftet med fejl, mangler, restaurering eller beskadigelser, der ikke nødvendigvis er angivet i beskrivelsen i auktionskataloget og Fragtopgaver.dk fraskriver sig ethvert ansvar, herunder erstatningsansvar, såfremt varen ikke lever op til kundens forventning i forhold til oplysningerne for den pågældende vare i auktionskataloget. Fotos i auktionskatalog eller på
auktionshusets hjemmeside er blot til identifikation og kan ikke anvendes til vurdering af effekternes stand.
2.4 Kontakt
Fragtopgaver.dk tjenesten drives af:
Fragtopgaver.dk ApS
CVR nr.: 32 32 52 89
Pilestræde 28 2 TV
DK-1112 København V
Tlf.: +45 70 23 80 30
E-mail: support@fragtopgaver.dk
Der samtidig er dataansvarlig i forhold til dine stamoplysninger (de obligatoriske profiloplysninger), samt databehandler i forhold til de oplysninger og det materiale, du selv vælger at uploade på tjenesten.
3. Reklamation – Klager over tjenesteydelsen
Hvis ydelsen ikke svarer til det aftalte, kan du henvende dig til os på 70 23 80 30 eller support@fragtopgaver.dk . Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
3.1 Oplysning om klagemuligheder
En klage over en tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse support@fragtopgaver.dk.